2013. május 12., vasárnap

Fenyőszirup, a téli gondoskodás


Ez már egyhetes formáját mutatja a szirupnak


Utóbbi időben mindig lecsúsztam a megfelelő fenyőszirup eltevési időről, így most koncentráltam, hogy mikor lehet végre elcsípni azt a pillanatot amikor a fenyők az ideális kis rügyeiket hozzák.
   Ausztriában nagy hagyománya van az ilyen köhögés elleni szirupoknak, a gyerekek imádják és csak egy két dologra kell odafigyelni a tökéletes eredmény érdekében.

Alap dolog, hogy csak fekete, vörös esetleg ezüst fenyő zsenge hajtását csipkedjük le, ha lehet egyenletesen a legutolsó hajtásokat, hogy a fácskát se bántsuk a fejlődésben.
Vegyünk egy befőttes üveget és rétegezzük a rügyeket nyírfacukorral, vagy sima kristály cukorral.
Egészen addig ismételjük a rétegeket amíg tele nem lesz. Tegyük ki a napra ,az első napokban rázogassuk meg naponta. 1 hónap után egy méz szerű szirupot fogunk kapni, amit átszűrünk, majd egy kisebb üvegcsébe tesszük. lehet még egyszer a szirupot egyszer átforralni, így garantáltan télvégig is elál a köhögés elleni szer.
Én soha se forraltam fel, de sötét kanalas orvosságos fiolában tároltam a hűtőben, csak tél elején vettem ki.
Köhögés esetén napi 3x1 kanál teljesen jó hatást biztosít.
Minek a drága gyógyszereket venni, nézzük meg mit készítettek régebben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése